1. Çiftçiler
2. Savaşçılar
Bu iki oyuncu tipleri oyunu geliştirmedeki ana faktörlerdir. İkisini de ayrı ayrı inceleyelim:
1. Çiftçiler
- Savunma ana stratejileridir.
- Çok az sayıda asker barındırırlar. Bu sebepten çok altın biriktirirler.
- Gelişimleri ham maddeye bağımlıdır. Ham madde sıkıntısı çektikçe oyun yavaş ilerlemeye başlar.
- Her ham madde için farklı kaynaklara sahip adalarda sömürge kurarlar.
- Yağmalarda fazla ham madde kaybı vermemek için depo seviyeleri yüksektir.
- Oyunda online olma süreleri azdır.
- Sur seviyeleri yüksektir.
2. Savaşçılar
- Saldırı ana stratejileridir.
- Çok fazla sayıda asker barındırırlar. Bakım masrafları yüzünden altın giderleri fazladır.
- Gelişimleri yağmaya bağımlıdır. Güçlü istihbarat ile çok hızlı gelişebilirler.
- Sömürgelerini üzüm ve daha sonra sülfür adalarına kurarlar. Üzüm ile tavernada halka şarap sunarak nüfuslarını artırırlar. Nüfus arttıkça altınları artar. (her 1 nüfus=saatlik 3 altın)
- Yağmalarda fazla ham madde kaybı vermek öncelikli düşünceleri değildir. Şehirlerinde ordu bulunduğu için savunma yapabilirler.
- Oyunda online olma süreleri fazladır.
- Sur seviyeleri belirli bir düzeydedir.
Her iki oyuncu tipinde de olması gerekli önemli 2 husus vardır:
İstihbarat: Şehirlerdeki yağmayı daha önceden sezmek için (çiftçiler için) veya saldırı yapılacak şehirdeki ham maddeyi öğrenmek için (savaşçılar için)
Yüksek Memnuniyet: Nüfus arttırmak için önemli bir husustur. Nüfus=para=gemi (çiftçiler için) veya daha fazla asker beslemek (savaşçılar için)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder